Foto: Piala Dunia Windham - Berbasikal
Berlumba

Foto: Piala Dunia Windham - Berbasikal

Video: N'Golo Kante on FIFA World Cup celebration (September 2020).

Anonim

Georgia Gould memenangi perlumbaan pertama Piala Dunia minggu lalu di Mont-Sainte-Anne sebelum rakan sepasukannya, Catharine Pendrel, melepasi beliau di pusingan akhir. Di Winham, Gould menyalurkan kekecewaannya ke dalam perlumbaan yang mendominasi, sehingga rata di pusingan akhir menggulingkan usaha beliau. Semasa dia berlari ke arah penamat, dia tidak diluluskan, tetapi dua rakan sepasukan-Pendrel dan Katerina Nash.

1 dari 12 The Race Is On

Ketika Pendrel dan Nash melewati Gould, mereka bertukar rupa, dan kemudian meninggalkan rakan sepasukan mereka dan berlari untuk menyelesaikannya. Pemandu tidak akan memilih untuk menang dalam fesyen itu, tetapi mekanikal berlaku. Pendrel menendang Nash di garisan, tetapi kebanyakan peminat lebih terpesona oleh Gould, yang selesai menangis 10 saat.

2 dari 12 Luna Love

Katerina Nash memberi rakan sepasukannya Georgia Gould memeluknya selepas selesai.

3 dari 12 London Calling

Jaroslav Kulhavy, yang menguasai musim lalu, hanya mempunyai satu perlumbaan musim ini, tetapi pemandangannya ditetapkan dengan jelas pada emas Olimpik. Dia menjadi mangsa kepada masalah usus di Windham dan jatuh selepas pusingan ketiga.

4 dari 12 Single And Baggy

Kerjaya perlumbaan kereta Piala Dunia Adam Craig nampaknya semakin hampir. Dengan musim yang berliku-liku, penunggang Giant memenuhi cita-cita lama-lumba Piala Dunia pada satu singlespeed. "Nisbah gear adalah 2: 1, tetapi ia hanya agak sengit untuk trek ini, " katanya. Dia juga menyertai Mani Fumic Canndonale sebagai dua orang pelumba untuk bersaing dalam seluar pendek. Walaupun Craig mungkin menghabiskan sedikit masa untuk Piala Dunia, dia tidak bersedia untuk bersara; menjangka melihat dia merobek litar perlumbaan enduro tahun depan.

5 dari 12 Stander Membuat Baik

Stander menunggang dengan pemimpin seluruh bangsa dan perlahan-lahan bergerak sebagai mekanik dan penyakit mengeluarkan Mani Fumic, Jose Hermida dan Jaroslav Kulhavy. Pada pusingan awal, Stander menguasai perlumbaan dan tanpa mengejar teratur, dia menunggangnya dari bungkusan, menyeberangi garisan semata-mata untuk karier kerjaya kedua di Piala Dunia.

6 dari 12 Gatto Kembali dalam Tindakan

Kanada Micayla Gatto, yang tidak pernah berlumba musim Piala Dunia dalam beberapa tahun kebelakangan, mengejutkan semua orang minggu lalu apabila dia menamatkan perlumbaan kelima di Mont-Sainte-Anne. Hasilnya kurang mengejutkan Gatto, yang telah mengadopsi program latihan yang ketat. Dia menyandarkan prestasi itu dengan larian yang mantap di Windham, yang datang dalam podium di tempat keenam.

7 dari 12 Atherton Menang Lagi

Sekiranya bukan untuk musim yang luar biasa, Aaron Gwin, Rachel Atherton akan mendapat lebih perhatian. Dengan kemenangan di Windham, dia diambil dua berturut-turut dan tiga daripada empat terakhir - walaupun kemenangan paling baru ini bukan tanpa kontroversi. Atherton meluncur dari trek berhampiran penamat, meniup melalui pita kursus sebelum memasuki semula trek. Pegawai UCI memutuskan bahawa jalan memutar tidak memberi kelebihan kepadanya, dan masa yang dipegang. Apabila semua itu dikatakan dan dilakukan, Atherton melangkah Tracy Hanna hanya dengan .26 saat, dan mengambil alih jersi pemimpin Piala Dunia dari Emmeline Ragot yang kecewa.

8 dari 12 Guns Young

Pelumba kategori rendah Loic Bruni dari Lapierre International melangkau perlumbaan minggu lepas di Mont-Sainte Anne untuk mengambil peperiksaan masuk kolejnya. Dia kembali minggu ini dan menduduki tempat kelima, menjadi salah satu daripada beberapa pelumba junior ke podium dalam perlumbaan lelaki elit. Carilah dia bertarung dengan American Richie Rude, yang menduduki tempat kelima belas, di Kejohanan Dunia Junior di Leogang, Austria, bulan September ini.

9 dari 12 Pada Pin dan Jarum

Andrew "Jarum" Neethling mempunyai lebih banyak gaya dan rahmat di atas basikal daripada kebanyakan penunggang downhill-dia kelihatan cepat walaupun berdiri diam. Afrika Selatan layak keempat tapi beberapa kesilapan mengetepikan dia kembali ke kesepuluh di peringkat akhir.

10 dari 12 A Fine Line

Kecewa dengan kehilangan podium di Mont-Sainte-Anne, Steve Smith datang ke Windham untuk membuktikan hasil yang kuat. Dia menunggang garisan halus antara cepat dan lancar, menyeberangi garisan dengan masa terpantas kedua hari itu.

11 dari 12 Kedatangan Kedua?