Giro d'Italia 2010: Monier Menang Tahap 17, Arroyo di Pink - Berbasikal
Berlumba

Giro d'Italia 2010: Monier Menang Tahap 17, Arroyo di Pink - Berbasikal

Video: Tim Persija Hampiri The Jak yang Hadir di Go Dau Stadium Pasca Pertandingan (September 2020).

Anonim
gambar

AFP / Getty Images

PEIO TERME, Itali
26 Mei 2010:

Pemain Sepanyol, David Arroyo mengekalkan jersi merah jambu pemimpinnya sebagai pelumba Perancis, Damien Monier menjuarai kejayaan profesional pertamanya di peringkat ke-17 Giro d'Italia pada hari Rabu. Monier yang berusia 27 tahun melintasi garisan itu sendiri selepas berehat solo untuk menamatkan perlumbaan di hadapan peloton, termasuk semua kegemaran selepas peringkat 173km dari Brunico.

n

Pembalap Cofidis, Monier melepaskan diri dari pemain Jerman, Danilo Hondo dan Steven Kruijswijk dari Belanda dengan 3km untuk pergi dan masuk dalam 30 saat menjelang keduanya. Arroyo, dari Caisse d'Epargne, memimpin perlumbaan perlumbaan dengan empat hari untuk pergi ketika dia selesai di peloton pertama hampir sepuluh minit di belakang pemenang.

n

"Kemenangan pertama saya, itu luar biasa!" kata Monier, yang berpaling profesional enam tahun lalu. "Saya masih tidak mempercayainya, ia adalah mimpi, saya berasa baik pada peringkat awal tetapi ia benar-benar sukar pada akhirnya."

n

Kumpulan pemecah 19 orang, tidak ada ancaman kepada Arroyo dan jersi merah jambu, dibentuk pada tanda 54km itu. Selepas tawaran pemecatan oleh Rusia, Mikhail Ignatiev, 20 kilometer dari garisan, tiada siapa yang gagal membuat rehat sebelum trio - Monier, Kruijswijk dan Hondo - diikuti pada roda Dani Maureno dari Sepanyol.

n

Peringkat Khamis kembali ke medan mendatar dengan jarak 140km dari Levico Terme ke Brescia yang menawarkan peluang kepada para pelari.