Fabio Aru Tuntutan Pertama Menaiki Gunung Pertama 2017 Tour de France - Berbasikal
Berlumba

Fabio Aru Tuntutan Pertama Menaiki Gunung Pertama 2017 Tour de France - Berbasikal

Video: Tour de France: Fabio Aru takes yellow as Chris Froome stumbles (September 2020).

Anonim
aru wins stage five of the tour de france

AFP Contributor / Getty

Fabio Aru dari Itali itu mencontohi rakan sepasukan Vincenzo Nibali untuk memenangi peringkat kelima Tour de France pada hari Rabu sebagai juara bertahan, Chris Froome mengambil alih perlumbaan.

Aru Itali memenangi pentas 160.5km yang berakhir di pendakian La Planche des Belles Filles, di mana Nibali memenangi tiga tahun lalu sebelum mendakwa kemenangan Tour. Froome menduduki tempat ketiga di belakang pemain Ireland Dan Martin yang kedua, dan mengambil alih jersi kuning dari rakan sepasukan Sky Geraint Thomas.

Ini adalah pendalaman paling sukar bagi Tour 2017:

Ku

Ku

Aru melancarkan serangannya dengan jarak 2.4 kilometer dan selesai 16 saat dari Martin. Dengan bonus masa 10 saat di barisan, dia bergerak ke tahap ketiga keseluruhan, hanya 14 saat di belakang Froome. Tetapi lebih penting lagi, pemenang 2015 Vuelta a Espana membuat kenyataan bahawa dia adalah pencabar yang tulen untuk menamatkan pemerintahan Tour Froome. (Mendaki seperti pro dengan Kelebihan Maksimum untuk Penunggang Basikal!)

Briton Froome pulang 20 saat di belakang pemenang, dengan Richie Porte dari Australia yang berada di belakangnya, tetapi Colombian Nairo Quintana berjuang dan kehilangan 14 saat untuk Froome. Pelari tahun lalu, Romain Bardet muncul kelima pada 24 saat di belakang Aru, kini menduduki tempat ketujuh keseluruhan pada 47an.

BERKAITAN: Ini Tubuh Anda di Mendaki