Crankworx 2013 - Berbasikal
Berlumba

Crankworx 2013 - Berbasikal

Anonim
gambar

Hometown kegemaran Brandon Semenuk menjadi salah satu daripada hanya tiga pelumba untuk memenangi acara beberapa kali. (Scott Serfas)

Mendorong sempadan berbasikal gunung slopestyle sekali lagi, Red Bull Joyride menurunkan Whistler Mountain Bike Park sebagai acara utama yang digerakkan oleh graviti Crankworx Whistler Festival. Kesilapan besar dan banyak jalan yang bersih menghantui para hakim, tetapi ia adalah pemastautin Whistler Brandon Semenuk yang berusia 22 tahun yang menewaskan langkah teratas podium setelah kemenangan pertamanya di 201. Lari keduanya adalah skor tertinggi yang pernah dirakamkan pada acara itu, dan kemenangan itu menghasilkannya $ 25, 000. Martin Söderström dari Sweden mengambil tempat kedua, diikuti Sam Pilgrim dari United Kingdom di tempat ketiga.

"Menjadi kembali di kampung halaman saya di hadapan rakan-rakan dan keluarga saya, saya mahu menyatukan prestasi terbaik yang mungkin saya fikirkan dan mendapatkan kemenangan di rumah, " kata Semenuk.

Kursus ini menyusun unsur-unsur tanah melompat, slopestyle dan berbasikal gunung North Shore klasik. Lapan belas atlet terbaik di dunia memegang sedikit kembali di hadapan kerumunan seramai lebih 25, 000 penonton, salah satu peninggalan terbesar untuk satu acara dalam sejarah Whistler. Ketika matahari memecahkan awan, pesaing melemparkan tipu daya besar dan menemui beberapa garis unik di salah satu kursus slopestyle yang paling lama yang pernah dibina, dengan 12 ciri yang dapat ditangani. "Tahun ini pasti kursus Joyride yang terbaik lagi, mengalir dengan baik dan banyak keseronokan untuk menunggang, " kata Semenuk.

Menggunakan semua ciri-ciri, perlumbaan kedua Semenuk adalah bersih dan teknikal. Selain daripada Sam Pilgrim, dia adalah satu-satunya pelumba untuk melepaskan balik kabin Red Bull Joyride, trik penting yang sangat sedikit penunggang yang dapat dilakukan. Latihan kedua Semenuk itu mengalahkan Martin Söderström, yang telah menduduki tempat pertama, tetapi akan mendapat peluang kedua untuk menuntut semula tempat teratas. Lariannya yang kedua adalah mendebarkan dan dia melemparkan jurang tiga kali ganda bersih di tengah-tengah kursus. Sekiranya dia mungkin mendahului Semenuk, tidakkah dia merosot pedal semasa mencuba 360 cambukan ganda dari lompat terakhir.

RED BULL KEPUTUSAN JOYRIDE

Tempat Pertama: Brandon Semenuk, Kanada

Tempat Kedua: Martin Söderström, Sweden

Tempat Ketiga: Sam Pilgrim, United Kingdom